Greenpeace iklim eylemi
Greenpeace

Kömüre değil, yaşama yatırım

Türkiye'de elektriğin önemli bir kısmı hâlâ kömürden üretiliyor. Bunun bedelini ise hepimiz ödüyoruz. Artan faturalar, kirli hava, sağlık sorunları, kuruyan su kaynakları, zarar gören tarım alanları ve geleceği belirsiz bırakılan işçiler… Sen de şimdi harekete geç, enerjimiz temiz olsun!

0
kişi imzaladı
Hedefimiz 10.000 imza

Hedefe ulaşmak için yalnızca 10.000 imza kaldı.

İmzanı şimdi ekle

30 saniye sürer. Bilgilerin güvende.

Form yükleniyor…
KVKK uyumlu · Verilerin korunur · Spam yok

Neden şimdi?

Türkiye'de elektriğin önemli bir kısmı hâlâ kömürden üretiliyor. Bunun bedelini ise hepimiz ödüyoruz. Artan faturalar, kirli hava, sağlık sorunları, kuruyan su kaynakları, zarar gören tarım alanları ve geleceği belirsiz bırakılan işçiler…

Üstelik kullanılan kömürün büyük bölümü ithal. Yani hem doğamızı hem de bütçemizi dışa bağımlı ve kirli bir sisteme bağlıyoruz.

Oysa başka bir yol mümkün. Doğru bir adil geçiş planlaması ile hem doğayı hem insanları koruyacak bir enerji sistemi mümkün. Güneş ve rüzgâr gibi iklim dostu enerji kaynakları hem daha güvenli hem de daha fazla iş imkânı yaratabilir. Ama bunun olması için bugünden plan yapılması gerekiyor. Kömür sektöründe çalışan insanların da kaderine terk edilmediği adil bir geçiş şart.

Türkiye yeni kömürlü termik santrallerden vazgeçmeli ve kömürden çıkış için net bir yol haritası açıklamalı.

İmzanı ekle. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına çağrıda bulun: Yeni kömürlü termik santral yapılmayacağını açıkla, kömürden adil çıkış için planı başlat.

%80+
enerjide fosil yakıt payı
%34
elektrikte kömür payı
2/3
kömürün ithalat oranı
3x
yenilenebilirde olası istihdam

Talebimiz net:

  • Yeni kömürlü termik santral yapmama taahhüdü.
  • Kömürden adil çıkış takvimi.

Sen de harekete geç

İmzanı ekle. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'na çağrıda bulun: yeni kömürlü termik santral yapmama taahhüdü versin ve kömürden adil çıkış için tarihi açıklasın.